Neumíte se zbavit tuku na bříšku? Hubnutí břicha přináší řadu záludností. Zejména proto, že břišní tuky jsou dva. A zbavit se musíme obou.

Břicho je dnes považováno za lepší indikátor obezity, než třeba starý známý BMI index. Ke zjištění, jak na tom jsme, nám postačí obyčejný krejčovský metr. Obézní, a tedy i náchylnější k nemocím spojeným s obezitou, jsme, když je náš obvod pasu větší než 80 cm (u žen) nebo 94 cm (u mužů). Pokud je u žen to číslo vyšší než 88 cm a u mužů přes 102 cm, mluvíme už o vysokém riziku těchto onemocnění, třeba kardiovaskulárních. Hubnutí a především hubnutí břicha tak není jenom o tom, že nosit „pneumatiku“ kolem pasu není zrovna estetické, ale i o našem zdraví. Jak zhubnout břicho? Rad dostanete mnoho, ne všechny však fungují.

Hubnutí břicha nemusí být snadné

Nejspíš to znáte. Dietou, zdravějším jídelníčkem, či sportem se vám podařilo zhubnout několik kilogramů. Ale bříško nám pořád zůstává. Dokonce už uvažujete o liposukci. Ale pozor, ta váš problém vyřešit vůbec nemusí. Protože není břišní tuk jako břišní tuk.

V oblasti břicha máme dva druhy tuku. A zbavit se potřebujeme obou. Břišní (abdominální) tuk tvoří podkožní tuk a viscerální tuk. Tím viditelným na první pohled je právě podkožní tuk. Obvykle si na něj snadno sáhneme a spolu s kůží jej uchopíme rukou. Viscerální tuk se ukládá mezi našimi orgány. Částečně jej potřebujeme, protože chrání naše orgány. Nadbytek nám ale opět škodí po zdravotní i estetické stránce.

Teď se vraťme k liposukci břicha. Ta sice dokáže tuk z břišní oblasti odsát, ale jde pouze o tuk podkožní. Což rozhodně nestačí a jde jen o dočasnou kosmetickou „berličku“.

Hruška nebo jablko?

Naši postavu i vzhled bříška ovlivňuje strava, příjem nasycených mastných kyselin, absence pohybu i genetické vlohy. Zajímavé je, že podle tvaru naší postavy dokážeme identifikovat, jestli máme problém především s podkožním tukem, nebo s tukem viscerálním. Právě postava ve tvaru jablka totiž signalizuje, že máme přebytek viscerálního tuku. Tento tuk je ze zdravotních důvodů mnohem problematičtější než tuk v oblasti hýždí a stehen, typický pro postavu ve tvaru hrušky.

Jak zhubnout břicho?

Hubnutí břicha tedy není jen o tom, že se nám nechce měnit šatník a že se stydíme v létě vysvléct do plavek. Je to nutnost. Zejména viscerální tuk má totiž za následek vznik kardiovaskulárních onemocnění, podílí se na zvýšeném výskytu rakoviny prsu u žen a samozřejmě na vzniku diabetu II. typu.

Odpověď na otázku, jak zhubnou břicho, není snadná. Především se vyhněte radám typu„ dělej sklapovačky.“ Hubnutí břicha vyžaduje  komplexní přístup, a ten získáte nejlépe díky radám odborníků. Podívejte se na rady specialistů portálu PestryJidelnicek.cz.

Na portálu najdete profesionální rady týkající se hubnutí břišních partií i cviky na břicho. Nechybí zde ale ani informace a články ke zdravé výživě či hubnutí dalších partií. Magazín o hubnutí nabízí recepty, informace o dietách i tipy na speciální jídelníčky.

Zdroj obrázků: Shutterstock, Pixabay, koláže ContentPub s.r.o. – specialista na copywriting a vizualizaci obsahu

CHCI MAGAZÍN ZDRAVÍ A KRÁSA ZDARMA!

Nechte si posílat magazín Zdraví a krása do vaší e-mailové schránky! Staňte se členem největší komunity lidí, kteří si váží své zdraví a chtějí být krásnými.

Váš e-mail