Cviky na pánevní dno – to už dávno nejsou jen Mojžíšové či Kegelovy cviky. Doporučují se venušiny kuličky, vaginální činky i vibrační vajíčka.

Svaly rozhodně nemáme jenom na nohou, rukou, případně na břichu či zádech. Některé se ukrývají uvnitř našeho těla a jsou důležité pro fungování našich orgánů. Jde třeba o svaly pánevního dna. Obvykle se o nich poprvé dovíme, když si v nějaké sexuální „příručce“ přečteme, jak si je máme trénovat pro zvýšení sexuálního požitu našeho partnera i sebe. Ale jejich oslabení nás umí překvapit i mnohem závažnějšími důsledky než jen tím, že „stisk“ při sexu nebude správně „manažerský“. Výsledkem oslabení svalů pánevního dna bývá nejčastěji únik moči (inkontinence), ale není ničím vzácným ani problém s vyprazdňováním nebo vyhřezlá děloha. Pokud nechcete skončit na operaci s nejasným výsledkem, cvičte! Ne na rotopedu, ne na kole, ale se svojí vagínou a sexuálními pomůckami. Místo do lékárny si zajděte do sexshopu. Nemusí vás trápit žádný ostych. Pomůcky pro cviky na pánevní dno vám nabídne sexshop ruzovyslon.cz. Proč vám doporučuji právě tento e-shop? Protože v něm skutečně vědí, co prodávají, sledují novinky, vše testují a zcela diskrétně zasílají.

Trápí vás inkontinence? Nejste v tom sama

Známe několik typů inkontinence. Tou nejčastější je stresová, způsobena slabými svaly pánevního dna. Existuje celá řada výzkumů, u nás i po světě, a obecně lze shrnout, že trápí až 20 % dospělých žen. Výskyt se zvyšuje po porodu a s věkem, kdy svaly pánevního dna ochabují zejména díky hormonálním změnám spojeným s menopauzou. O inkontinenci obvykle mluvíme v případě samovolného úniku moči. Ale může jít rovněž o samovolný únik stolice. Pokud se u vás některý typ inkontinence objeví, nemusíte se hned lekat. Až 50 % žen někdy v životě zažije krátkodobou inkontinenci. Po těžké fyzické námaze, při nachlazení i v těhotenství.

Konzervativní cviky na pánevní dno – Kegelovy cviky a cvičení podle Ludmily Mojžíšové

Obecně je již za konzervativní považováno klasické cvičení na pánevní dno. Jde o Kegelovy cviky, ale i v České republice populární cviky podle Ludmily Mojžíšové, které zdaleka nejsou vhodné pouze pro podporu otěhotnění, jak se velice často doporučují. Tyto série cviků najdete v mnoha úpravách. Z některých porodnic odejdete s okopírovanou sestavou podobných cviků. Fyzioterapeut vám je doporučí na správné zavinutí dělohy i znovu posílení pánevního dna po porodu.

Cviky na pánevní dno moderně – s pomůckami ze sexshopu

Posilnit svaly, které mimo jiné drží ve správné poloze močový měchýř, ale i dělohu, doporučuje stále více odborníků pomocí speciálních pomůcek, jež nejsou žádnou speciální zdravotní pomůckou a koupíte je v sexshopu. Jsou to především venušiny kuličky, vaginální činky nebo vibrační vajíčka. Jakým způsobem nám pomohou a jak s nimi cvičit?

Venušiny kuličky jsou jednoduchou pomůckou, jak posílit pánevní dno

Možná jste si je už dávno chtěla pořídit ze zcela jiných důvodů. Teď, když víte, jak umí pomáhat, máte konečně důvod. Venušiny kuličky, nazývané též vaginální kuličky, nebo kegelovy kuličky, jsou zcela základní pomůckou na posilnění pánevního dna.

Jak cvičit s venušinymi kuličkami a posilovat pánevní dno?

Prostě si je zasuňte a nejdříve je alespoň chvíli zkuste ve své vagíně udržet. Trénujte stahy svalů. Postupně náročnost stupňujte. Zkuste pár kroků, dřepy, poskoky, běh. Chce to čas a trpělivost. Později se s nimi dokážete vydat třeba i na celý den do práce.

Vibrační vajíčka to odcvičí za vás

Vibrace na pánevní dno působí velice prospěšně. Moderní pomůckou jsou právě vibrační vajíčka, lze ale použít i běžné vibrátory. Vibrace působí na svaly pánevního dna. Po zavedení vajíčka se svaly stáhnou a po vytažení zase povolí. Stávají se senzitivnější a mají schopnost lepší a rychlejší reakce.

Jak cvičit s vibračním vajíčkem pro posilnění pánevního dna?

Připravte si lubrikační gel a naneste ho na vajíčko nebo do vagíny. Cvičit s vajíčkem lze v sedě i v leže. Udělejte si pohodlí a zasuňte vajíčko. V podstatě si to pouze užívejte, protože vibrační vajíčko se postará nejen o posilnění vašeho pánevního dna, ale i o prokrvení vaší vagíny a nejspíš i o orgasmus.

Vaginální činka aneb „top secret“ posilovna

Že jste o ní ještě neslyšely? Vaginální činka je vlastně ocelové závažíčko v kvalitním silikonu. Od vaginálních venušiných kuliček se liší hlavně větší hmotností. Snadno se zasouvá a k vítězství nad zemskou přitažlivostí budete v tomto případě potřebovat větší sílu svalů pánevního dna.

Jak posilovat pánevní dno s vaginální činkou?

Vzhledem k vyšší hmotnosti této pomůcky je cvičení s ní náročnější a dalo by se říct, že je pro pokročilé cvičenkyně. Vaginální činka se snadno zasune do pochvy a pak se stahy svalů snažíte s činkou ve vagíně pohybovat nahoru a dolu. Opět nezapomeňte aplikovat vhodný lubrikační gel.

Kdy je nejvyšší čas začít s cviky na pánevní dno?

  • Určitě po porodu, po čtyřicítce, ale i při sedavém zaměstnání, které může být příčinou ochabnutí těchto svalů.
  • Když se objeví příznaky inkontinence a vy zjistíte, že již nemáte zcela pod kontrolou svůj močový měchýř (stačí třeba jen při kýchnutí, či zvednutí něčeho těžkého), nebo se dokonce objeví fekální inkontinence.
  • Pokud se u vás projeví problém s neúplným vyprázdněním močového měchýře. Pociťujete časté nucení k močení, ale nevyprázdníte se zcela.
  • Jestliže máte problém se stolicí. Cítíte problémy podobné zácpě, ale tou netrpíte.
  • Když si všimnete vybouleninu v pochvě, případně vedle ní. Může jít o začínající prolaps dělohy. (Rozhodně ale s problémem navštivte urychleně gynekologa. Mohlo by se totiž jednat i o nádorové onemocnění.)
  • Pokud začne být pro vás bolestivým pohlavní styk, nebo máte znenadání větší problémy dosáhnout orgasmus než dříve.

Zdroj obrázků: Shutterstock, koláže ContentPub s.r.o. – specialista na copywriting a vizualizaci obsahu

CHCI MAGAZÍN ZDRAVÍ A KRÁSA ZDARMA!

Nechte si posílat magazín Zdraví a krása do vaší e-mailové schránky! Staňte se členem největší komunity lidí, kteří si váží své zdraví a chtějí být krásnými.

Váš e-mail